به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، با توجه به اینکه بیماری فشار خون عامل اصلی مرگ قابل پیشگیری در جهان است به مناسبت اين روز جهانی پایگاه سنجش فشار خون در این مرکز درمانی برپا شد تا با سنجش رایگان فشار خون مراجعه کنندگان به این پایگاه علاوه بر چکاپ ، دستورات مراقبتی لازم به آنها آموزش داده شود .

 

اساسا هدف از برپایی چنین پایگاه هایی در مناسبت های جهانی ترویج سبک زندگی سالم و آموزش خودمراقبتی به مردم می باشد تا کمتر درگیر بیماری های مزمن و عوارض ناشی از آن شوند.

 

در این پایگاه علاوه بر سنجش فشارخون، سنجش میزان ریسک ده ساله بیماری های قلبی و عروقی با استفاده از نرم افزار معتبر بین المللی  برای مراجعین صورت گرفت و  توصیه های لازم به آنان داده شد.

 

در این پایگاه بروشور آموزشی نیز با محتوای زیر در اختیار مراجعین قرار گرفت:

- فشار خون بیماری ای است که چنانچه درمان نشود منجر به مرگ یا عوارض جبران ناپذیر خواهد شد.

- حمله قلبی، سکته مغزی، زوال عقل، نارسایی کلیه و کاهش بینایی از جمله خطراتی است که افراد مبتلا به فشار خون بالا را تهدید می کند.

- متاسفانه ۵۰درصد افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از بیماری خود اطلاعی ندارند زیرا این بیماری علائم خاصی ندارد اما سالانه حدود ۱۰میلیون زن و مرد در سراسر جهان بر اثر این بیماری فوت می کنند.

- مصرف غذای سالم ،کاهش نمک ، مصرف میوه و سبزیجات و کاهش مصرف دخانیات از جمله عواملی است که از ابتلای به فشار خون بالا پیشگیری می کند.