به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز جمعه 14 مردادماه به مناسبت هفته جهانی تغذیه با" شیر مادر" و همزمان با همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران، این مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف ارتقاء سلامت جامعه پایگاه بهداشتی و آموزشی برپا کرد.

با عنایت به اینکه بیمارستان بهمن پیشرو در ترویج فرهنگ تغذیه با "شیر مادر" است در این هفته جهانی با برگزاری سمینار و برپایی این پایگاه تلاش کرد تا در راستای آموزش و حمایت از تغذیه شیر مادر گام بزرگی بردارد.

در این پایگاه به مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی بسته های آموزشی بهداشتی و بروشورهای راهنما در خصوص روش صحیح شیردهی ، پیشگیری و رفع مشکلات شایع در دوران شیردهی ، فواید و مزایای شیر مادر اهدا شد. تا از این طریق با کسب اطلاعات لازم در بروشورهای آموزشی به تغذیه نوزادان با شیر مادر تشویق شوند.

با توجه به اینکه تغذیه با شیرمادر سبب تسریع بهبودی پس از زایمان، کاهش وزن سریع مادران، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی ، پیشگیری از پوکی استخوان ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و.... می شود برپایی این پایگاه بهداشتی و آموزشی در راستای اهدافی که بیمارستان بهمن دنبال می کند کمک کننده خواهد بود.