به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن ، روز چهارشنبه 12 بهمن ماه همزمان با هفته پویش ملی سرطان در سراسر کشور بیمارستان بهمن به منظور اطلاع رسانی در این حوزه میز خدمت برپا کرد.

در این برنامه کارشناسان به مراجعه کنندگان مشاوره رایگان ارائه داده و در خصوص پیشگیری از سرطان راهنمایی های لازم را عنوان کردند.

همچنین بروشورهای دارای محتوای آموزشی را بین بیماران و همراهان توزیع کردند.

واحد ارتقا سلامت و آموزش بیمار بیمارستان بهمن در خصوص 12 علامت هشدار برای سرطان به مراجعه کنندگان توضیح دادند.

با توجه به اینکه 4 مورد از 10 مورد سرطان قابل پیشگیری است با تغییر در سبک زندگی می توان خطر سرطان را کاهش داد.

کارشناسان در این برنامه به افراد توصیه کردند، وزن مناسب داشته باشند، از مواد شیمیایی در زمان کار دوری کنند، در معرض غیرضروری اشعه ایکس قرار نگیرند ، از استنشاق آلاینده های هوایی پرهیز کنند و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است، توصیه های غربالگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد و علائمی مانند سردرد مقاوم به درمان، تنگی نفس ، سرفه یا گرفتگی صدا، اشکال در بلع، بی اشتهایی، زخمی که بهبود نمی یابد، تغییر در عادات اجابت مزاج بدون دلیل مشخص، تغییر غیرقابل توجیه در ظاهر ناخن، خون در ادرار مدفوع ، خالی که تغییر شکل یا اندازه داشته و یا دچار خونریزی می شود ، کاهش وزن یا خستگی مفرط بدون دلیل و ایجاد یا رشد توده در سطح پوست باید از سوی افراد جدی گرفته شود. درست است که هیچ کدام از این علائم به معنای وجود سرطان نیست اما اگر فردی بیش از 3 هفته متوالی دچار چنین علائمی بود نیازمند مراجعه به پزشک است