به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، همزمان با هفته ملی سلامت مردان ، روز یک شنبه 7 اسفندماه در سالن اجتماعات این مرکز درمانی سمینار سلامت مردان با حضور پرستاران، پزشکان و کارکنان و همراهان بیمار برگزار شد.

در سمینار سلامت مردان دکترعرب پزشک اورژانس در خصوص سبک تغذیه، بیماری های غیرواگیردارشایع در مردان، انواع سرطان ها ، بیماری های کبدی و... سخنرانی کرد .

وی همچنین در خصوص کنترل استرس در زندگی روزمره توصیه هایی کرد و هشدارهای لازم درباره فشارخون بالا، دیابت و وزن بالا و چاقی را گوشزد کرد.

دکتر عرب در جمع شرکت کنندگان درباره اهمیت آزمایشات غربالگری جهت سنجش سلامت مردان سخن گفت و آنچه که مردان باید در زمینه سلامت خود بدانند را خاطر نشان کرد.

معاینه توسط پزشک، اندازه گیری فشار خون ، سنجش میزان کلسترول خون، نوار قلب، سنجش میزان قند خون ، غربالگری سرطان دستگاه گوارش، غربالگری بیماری های ریوی ، آزمایشات پروستات، سنجش تراکم استخوان معیارهای مهمی است که در سمینار سلامت مردان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر عرب در مصرف میوه جات، سبزیجات ، غلات کامل و محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب توصیه هایی داشت و از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیاها، تخم مرغ و مغزها به عنوان منبع خوبی از پروتئین یاد کرد که برای سلامت قلب و مدیریت وزن مهم هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش های هوازی باعث سلامت قلب می شود ، پیاده روی ، شنا، دوچرخه سواری و ورزش های بی هوازی که با وزنه انجام می شود سبب ساخت ماهیچه شده که باید در برنامه زندگی وجود داشته باشد. ترک سیگار سبب افزایش انرژی در مردان می شود و با ترک سیگار خطر حمله قلبی، سکته و فشارخون بالا کاهش پیدا می کند.