به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن ، روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه در سالن همایش این مرکز درمانی سمینار بیمار محوری، اخلاق بالینی و رفتار حرفه ای (با امتیاز بازآموزی از سامانه آموزش مداوم) با حضور گروه پرستاری بیمارستان و سایر مراکز درمانی برگزار شد.

در این سمینار عزت جعفر جلال عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص این مقوله توضیحاتی ارائه داد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:  مراقبت "بیمار محور" اساس مدل های اعتباربخشی نیز است  در حیطه  بیمار محوری استانداردهایی که در اعتباربخشی مطرح شده مرتبط با بیمار است .

وی در ادامه توضیح داد: برپایی چنین سمینارهایی با این هدف پیش می رود که میزان مشارکت بیمار و خانواده های شان در امر درمان و مراقبت را تقویت کرده و به ترجیحات فرهنگی، مذهبی ، ارزش ها و کدهای اخلاقی بیشتر پرداخته شود.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نقش های مهم ما ، نقش مراقبتی در حمایت ، مسئولیت پذیری و پاسخگویی است که در تمام این موارد ارتباطات حرفه ای در راس قرار می گیرد .بنابراین اگر بتوانیم یک ارتباط خوب حرفه ای را برقرار کنیم قطعا می توانیم کارآیی و اثربخشی را بیشتر کرده و یکی از شاخصه های مهم که رضایتمندی بیماران است را ارتقا بخشیم.