کارگاه تشخیص درمان اختلالات شایع روانپزشکی با رویکرد پیشگیری از خودکشی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان بهمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، صبح روز یک شنبه کارگاه تشخیص درمان اختلالات شایع روانپزشکی با رویکرد پیشگیری از خودکشی در بیمارستان بهمن با حضور پزشکان عمومی و روان شناسان در یک دوره 4 ساعته برگزار شد و در این کارگاه دکتر محمدرضا شالبافان و دکتر سیدمحمد حسن محمودی روان پزشک و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص روش های پیشگیری از خودکشی و اختلالات شایع در روانپزشکی به توضیح و بحث پرداختند.

 

در این کارگاه آموزشی به مباحث مهمی در خصوص مدیریت فردی برای پیشگیری از خودکشی اشاره شد و پزشکان و روان شناسان حاضر در این کارگاه به تبادل اطلاعات و پرسش و پاسخ پرداختند . همچنین روش های علمی که مانع از خودکشی می شود بیان شد تا شرکت کنندگان با اطلاعات به روز شده بتوانند با فردی که مستعد خودکشی است رفتار کنند و آنها را از این مسئله منصرف کرده و به روانپزشکان معرفی کنند.

 

از مباحث مهمی که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته شد فاکتورهای موثری مانند سن، جنیست، وضعیت تاهل، وضعیت اجتماعی و اقتصادی بود که با بررسی هر کدام از این فاکتورها به این نتایج دست یافتند که در مواقع رو به رو شدن با افرادی که اقدام به خودکشی می کنند این فاکتورها باید مد نظر قرار گرفته شود تا متخصص مربوطه بهترین روش درمان را انتخاب کند.

 

در این کارگاه آموزشی به شرکت کنندگان نحوه برخورد با افرادی که اقدام به خودکشی می کنند آموزش داده شد و توصیه شد در برخورد با این افراد که مستعد خودکشی هستند چه رفتارهایی باید از خود بروز دهند .

 

همچنین در ادامه این دوره به بحث اختلالات شایع روانپزشکی اشاره شد و در خصوص مقوله هایی چون پرخاشگری، اختلال تبدیلی ، عوارض دارویی روانپزشکی، مسمومیت با الکل، درمان و مباحث حمایتی این گروه از افراد جامعه صحبت شد.