به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز پنج شنبه 29 دی ماه در سالن همایش های این مرکز درمانی" سمینار تغذیه  مناسب، شالوده تندرستی "با حضور گروه هدف شامل کلیه پرسنل بیمارستان، بیماران و همراهان در ششمین روز از آغاز سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار "حال خوب با وزن خوب " برگزار شد.

 در این سمینار دکتر مجید کاراندیش استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و متخصص تغذیه و رژیم های درمانی به سخنرانی پرداخت.

دکتر کاراندیش با اشاره به بومی سازی دانش تغذیه ای در هر کشور گفت: نمی توان برای افراد در گروه سنین مختلف و در تمام کشورها یک نسخه تغذیه ای واحد پیچید از این رو بومی سازی تغذیه در هر منطقه ای به وزن ایده آل و دستیابی به تندرستی کمک کننده خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه بیان کرد: با استفاده از تغییر شیوه زندگی خصوصا تغذیه و فعالیت بدنی می توان از بیماری های مزمن پیشگیری کرد. ازسوی دیگر" گذر تغذیه " در کشورها مسئله مهمی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: "گذر تغذیه"  در کشورها از مراحلی که معمولا کمبود مواد غذایی وجود دارد شروع  و به سمتی که یک سری بیماری های مزمن جایگزین بیماری های عفونی می شود در حرکت است . در  خیلی از کشورها این" گذر تغذیه " در حال اجراست و کشور ما هم نیز از این مسئله مستثنی نبوده و در این باره متاسفانه آمارهای  نگران کننده ای را شاهد هستیم.

دکتر کاراندیش توضیح داد: در ایران یک چهارم بزرگسالان وزن مناسب دارند و 25 درصد کودکان و نوجوانان وزن مناسب نداشته  و دچار چاقی هستند که این روند به همین منوال ادامه پیدا کند شاهد شیوع چاقی هستیم. از این رو یکی از راهکارهای مهم داشتن رژیم غذایی مناسب فعالیت بدنی در برنامه روزانه زندگی هر فرد است توصیه متخصصان و کارشناسان این است که هر فرد حداقل حدود 180 دقیقه در هفته ورزش را در برنامه خود داشته باشد.

در این سمینار دکتر کاراندیش به اهمیت ریزمغذی ها و مواد خوراکی دارای انرژی اشاره کرد و با صحبت درباره گروه های غذایی مختلف برای داشتن جسم سالم توصیه هایی را متذکر شد.