13 اسفند  روز جهانی شنوایی روزی برای آگاهی عمومی از مراقبت از شنوایی در نظر گرفته شده است و توجه به مراقب شنوایی سبب یک عمر لذت بردن از شنیدن می شود.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، عسل دولتشاهی ادیولوژیست بخش شنوایی در خصوص بخش ادیومتری این مرکز درمانی گفت: تست های شنوایی شامل ادیومتری ، تمپانومتری   تست  OAE شنوایی که تست مخصوص غربالگری نوزادان است در این بخش انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در بیمارستان بهمن هنگام تولد نوزادان 24 ساعت بعد از تولد به بخش ها مراجعه کرده و از نوزادان تازه متولد شده تست شنوایی سنجی صورت می گیرد . این تست برای تشخیص زودهنگام مشکل شنوایی در نوزادان انجام می شود سپس در دوره بعدی در سه ماهگی نوزاد مجددا مورد معاینه  و تست قرار می گیرند تا چنانچه مشکلی افت شنوایی داشته باشند زودتر تشخیص داده شده و به فکر درمان زودهنگام باشند.

ادیولوژیست بیمارستان بهمن افزود: در گذشته به دلیل عدم آگاهی والدین و نبود تکنولوژی خانواده ها مشکل شنوایی فرزندان را دیر متوجه می شدند و بعد از مراجعه تربیت شنیداری ، کاشت حلزون و سمعک نتیجه بخش نبود. از این رو خوشبختانه امروزه این زمان از دست رفته برای کودکان جبران شده و با تشخیص به موقع از ابتلای به بیماری های شنوایی پیشگیری بعمل آمده است و اغلب بیماران در رده های سنی مختلف با مشکلاتی چون افت شنوایی ، عدم تعادل، سرگیجه، عفونت گوش مراجعه می کنند.

لازم به ذکر است این روز در  سال 1401 با شعار " مراقبت از گوش و شنوایی برای همه ، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم" نامگذاری شده است.