به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز پنج شنبه 7 اردیبهشت ماه در سالن همایش های این مرکز درمانی برگزاری سمینار جدیدترین اطلاعات اداره HPV و بیماری های مرتبطه با حضور گسترده متخصصان و انکولوژیست زنان برگزار شد.

با توجه به اینکه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی به آسانی با هر تماس جنسی به زنان و مردان منتقل می شود و در برخی افراد نیز فاقد علائم بالینی قابل مشاهده است در این سمینار آنچه که باید درباره HPV مردم بدانند مطرح شد.

همچنین راه های پیشگیری از ابتلا و واکسن گارداسیل و اهمیت دادن به واکسیناسیون نیز توضیح داده شد.

این همایش در بیمارستان بهمن با همکاری انجمن سرطان زنان ایران با حضور گسترده پزشکان متخصص، گروه پرستاری و مامایی برپا شد و دکتر فرح فرزانه، دکتر مهدیه بیات، دکتر فریبا یارندی، دکتر فاطمه قائم مقامی، دکتر مسعود گرشاسبی، دکتر فریبا بهنام فر، دکتر میترا محیط، دکتر سیده مریم نوربخش، دکتر مژگان کریمی زارچی، دکتر طاهره اشرف گنجوئی، دکتر نادره بهتاش، دکتر نجمه فریدپورو دکتر بیژن منصف  به سخنرانی در این زمینه پرداختند.

در این سمینار سخنرانان در خصوص جدیدترین اطلاعات یوروجین 2023 درباره واکسن گارداسیل، اپیدمیولوژی و کنترل HPV، نکات جدید تشخیص و اداره HPV در سرویکس، روش های تشخیص آزمایشگاهی ویروس، نکات جدید تشخیص و اداره ویروس در سر و گردن ، ولو، آنال و لیزرتراپی در اختلالات ژنیکولوژی صحبت کردند.

دکتر نادره بهتاش در خصوص راهنمایی WHO در رابطه با واکسیناسیون علیهHPV  توضیحاتی ارائه داد.