به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه مصادف با 4 می به مناسبت روز جهانی بهداشت دست ، مراسمی با حضور دکتر فخرالدین نورمحمدی مدیرعامل ، پزشکان، پرستاران و مراقبین سلامت در سالن همایش این مرکز درمانی برگزار شد.

در این مراسم که با شعار " اقدام سریع با هم .....، دست هایتان را تمیز کنید ، زندگی ها را نجات دهید" شروع شد ، دکتر نورمحمدی به ایراد سخنرانی پرداخت و از کادر درمان به دلیل مشارکت در ترویج فرهنگ بهداشت دست در بخش های مختلف بیمارستان و در مواجهه با بیماران تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است ، سالانه سازمان جهانی بهداشت(WHO) كمپينی را با هدف تاكيد بر اهميت رعايت بهداشت دست در مراكز درمانی و گردآوری سياست گذاران حوزه سلامت، كاركنان بهداشتی ومراقبتی، بيماران و جامعه به منظور حمايت از اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعيت بهداشت دستها برگزار می کند.

 بر همین اساس کادر درمانی بيمارستان تخصصی و فوق تخصصی بهمن علاوه بر برگزاری مراسم گرامیداشت همگام با اين كمپين جهانی، در راستای  ترويج فرهنگ بهداشت دست در بین کارکنان و مراجعه کنندگان با حضور در بخش های مختلف این مرکز درمانی مانند اتاق عمل، بخش اطفال، بخش های بستری و... شعار این روز جهانی را به کارکنان یادآوری کردند.

همچنین در برنامه ای جداگانه ای کارشناسان تیم سلامت در مدرسه دخترانه شهید آوینی منطقه 2 در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی مراحل 5 گانه شستشوی صحیح دست ها را آموزش داده و با ایجاد محیطی پرشور و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان در ذهن آنها فرهنگ و اصول بهداشت دست را نهادینه کردند.

در ادامه این برنامه از رابطین سلامت که در ارتباط با بیماران در اطلاع رسانی اهمیت بهداشت دست نقش داشتند تقدیر بعمل آمد .