به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهمن، روز شنبه 3 تیر ماه کنفرانس علمی یکروزه  " تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله بعد از تولد و شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول تولد و KMC"  با گروه هدف پرستاری و مامایی، هوشبری و اتاق عمل بیمارستان بهمن و سایر مراکز درمانی با امتیاز بازآموزی در بیمارستان بهمن برگزار گردید.

دکتر ممیشی فوق تخصص عفونی اطفال و دبیر علمی برنامه، کنفرانس را با تاکید بر اهمیت تغذیه انحصاری با شیر مادر آغاز نمود و اهمیت  همکاری همه جانبه کادر درمان از جمله پزشکان، گروه پرستاری و مامایی را در ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر اساسی دانست.

خانم فلاح زاده کارشناس برنامه شیر مادر معاونت بهداشت در ارتباط با اهمیت تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله بعد از تولد و همچنین نحوه صحیح انجام KMC به سخنرانی پرداخت. ایشان علاوه بر تشریح چگونگی اجرای شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول تولد، به صورت عملی نحوه هم آغوشی به روش کانگرویی (KMC)  را نشان داد و شرکت کنندگان نیز در اجرای آن مشارکت نمودند. تصاویر و کلیپ های واقعی از تغذیه نوزاد در ساعت اول تولد به نمایش گذاشته شد و مراحل آن گام به گام در این تصاویر توسط سرکار خانم فلاح زاده تشریح شد و در آخر نیز پرسش و پاسخ صورت گرفت.