هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر (16-10 مرداد 1402 ) گرامی باد.

سال هاست که نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد وسلامت کودکان وهمچنین سلامت مادران شناخته شده است وامسال(سال2023) شعار سازمان بهداشت جهانی  «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل درخانواده ،محل کار وجامعه»است وهدف اصلی این رویداد مهم،ترویج این فرهنگ و شیردهی منحصر به فرد برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد حتی برای مادران شاغل درجامعه می باشد.

آموزش در این خصوص به مادران امری مهم وبا توجه به اینکه همه مادران قادر به شیردهی هستند باید این باور به مادران تفهیم گردد و از طرف دیگر حمایت جامعه از زنان وحمایت خانواده از مادران اهمیت ویژه دارد.

با عنایت به اینکه بیمارستان بهمن پیشرو در ترویج فرهنگ تغذیه با "شیر مادر" است به همین منظور مراسم گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر در بیمارستان بهمن با حضور اساتید محترم و معاونت محترم درمان و با همراهی مادران شیرده شاغل برگزار گردید. این مراسم با پخش موسیقی زنده و اهدای جوایز به مادران شاغل و پذیرایی با کیک و سخنرانی اساتید اجرا شد.

همچنین کارشناسان آموزش بیمارستان بهمن در این هفته با برپایی پایگاه های ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز تجاری اپال(اتاق مادر کودک)، کلینیک زنان ،کلینیک جنرال و لابی بیمارستان به آموزش و مشاوره در این خصوص پرداختند.

در این راستا بیمارستان بهمن با برپایی نمایشگاه و مسابقه عکاسی و نقاشی با موضوع

" تغذیه با شیر مادر،مادران شاغل شیرده و نقش حمایتی پدران" و مشارکت کلیه پرسنل ومادران بستری تلاش کرد تا در راستای آموزش و حمایت از تغذیه شیر مادر مشارکت و توجه بیشتری به عمل آورد.